Vad gör ni på plats för att minska risken för smittspridning?

- Vi följer dagligen beslut och rekommendationer från myndigheter och Sveriges regering och därmed uppdaterar vi också löpande våra rutiner och informationen till gäster och personal. Vi håller oss till fakta och det vi vet.
- Noggrann handhygien med framför allt tvål och vatten är viktigt för alla, men vi har dessutom handdesinfektionsmedel utställt på många platser.
- Ökad städfrekvens, särskilt vid ytor som ofta berörs av händer.

Vilka rutiner gäller i restaurangen?

- Vi följer gällande rekommendationer och riktlinjer från Folkhälsomyndigheten (FHM) och Livsmedelsverket.
- Vi serverar vissa måltider på bufféer. Enligt FHM:s nya direktiv där följande står att läsa:
Om det är möjligt att låta gästerna beställa och hämta sin mat och dryck själva så är det tillåtet, så länge som det inte leder till trängsel eller köer.

- Gällande folksamlingar över 50 personer gäller det inte restauranger - under påskveckan i år är det inte det antalet bokade under våra måltider.

- Handsprit finns på utvalda platser
- Vi spritar kontokortsdragare mellan varje gäst
- Vi har dukade middagar med egna bestick på borden
- Vi har minskat antalet sittplatser och bord i matsalen med 35 platser
- Inga köer tillåtna - gäster SKALL HÅLLA EN ARMLÄNGDSAVSTÅND  MELLAN SIG
- Vi spritar bord & stolar samt övriga utsatta ställen
- Vi spritar offentliga handtag, toaletter mm

Sjuka gäster och personal stannar på sitt rum.

Här vår plan för servering JUST NU för påskveckan 2020:

Frukost & Lunch
Buffé som vanligt

Middagar
Måndag-Onsdag & Söndag kl.18-20
Påskafton sittningar kl.17 & 19.30

Förrätt & Sallad & Dessert
Inplastade på buffé
Varmrätten serveras vid bordet

Vilka rutiner gäller i liftarna?

Följande riktlinjer bygger på Folkhälsomyndighetens direktiv för trygga vistelser i skidanläggningar
- Vi följer och förhåller oss till svenska myndigheters centrala beslut och rekommendationer.
- Verksamhet i våra skidanläggningar/skidbackar är inte att betrakta som ”större folksamlingar”.
- Vi inser att vi har ett ansvar liksom att den enskilda individen har ett eget ansvar.
- Vi verkar utomhus och följer riktlinjerna från vår branschorganisation SLAO om åtgärder för utökade städrutiner och flöden så att de inte leder till trängsel eller köer.

Extra information ang Renfjällsliften

Pga besökstapp i systemet med anledning av Corona, måste vi tyvärr meddela att Renfjällsliften är stängd under veckodagarna fram till 6/4.

Under helgerna 28-29/3 och 4-5/4 går Renfjällsliften som vanligt vid fint väder, liksom under påskveckorna 6/4-19/4.

OBS! Fikaturen till Vita Renen kl 12 går som vanligt. Boka din plats i liftkassan 30 min innan avgång.
Du sitter i släde eller tolkar bakom skoter.


Vad händer om vi vill avboka vårt rum?

- Avbokningsvillkoren har skickats till dig som bilaga i samband med bekräftelsen av bokningen.
- Om du är sjuk kan du avboka utan kostnad om du köpt vårt avbeställningsskydd och om du har ett giltigt sjukintyg.
- Om du inte har ett avbeställningsskydd och din bokning infaller inom 30 dagar så debiterar vi 25% av bokningen intill 7 dagar för ankomst, därefter debiterar vi 100% av bokningen.
- Du kan undersöka de försäkringsvillkor som gäller hos ditt eget försäkringsbolag eller det kortbetalningsföretag som du använt i samband med bokningen.

2020-03-25